FANDOM

Piotr Nalepa (ur. 1965) - gitarzysta i kompozytor, syn Tadeusza Nalepy i Miry Kubasińskiej.

BiografiaEdytuj

Karierę rozpoczynał u boku ojca, w którego zespole występował nieprzerwanie od 1993 roku.

W czerwcu 2007 był współorganizatorem koncertu Breakout Festiwal w Rzeszowie, na którym także występował. Festiwal, dedykowany pamięci Tadeusza Nalepy i Miry Kubasińskiej, okazał się dużym sukcesem, był także emitowany przez telewizję. W 2008 odbyła się jego druga edycja.

Od 2007 rokrocznie zasiada w jury Festiwalu Bluesowo-Rockowego im. Miry Kubasińskiej "Wielki Ogień" odbywającego się w Ostrowcu Świętokrzyskim.

W styczniu 2008 z okazji 40. rocznicy założenia grupy Breakout ruszyła trasa Piotr Nalepa Breakout Tour, w której muzykowi towarzyszy zespół Nie-bo oraz gościnnie Maciej Maleńczuk, z którym chęć współpracy wyraził przed śmiercią Tadeusz Nalepa. Do listopada 2008 odbyło się ok. 30 koncertów w ramach trasy Piotr Nalepa Breakout Tour (w tym kilka za granicą). Kolejne występy są planowane na rok 2009.

14 sierpnia 2009 Nalepa wystąpił z grupą Nie-bo na dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania. Koncert zorganizowano z okazji 50-tej rocznicy polskiego rock-and-rolla, a dedykowany był ojcu polskiego big-beatu Franciszkowi Walickiemu, który skończył 88 lat.

W dniach 22-24 sierpnia w Cieszanowie odbyła się trzecia edycja Breakout Festiwal.

Piotr Nalepa współpracował także z innymi artystami, głównie jako kompozytor, m.in. Kasią Kowalską i Januszem Panasewiczem. Brał także udział w nagrywaniu muzyki do filmów Sposób na Alcybiadesa (1997) i Spona (1998).

DyskografiaEdytuj

Z Tadeuszem NalepąEdytuj

  • 1989 To mój blues
  • 1994 Jesteś w piekle
  • 1995 Najstarszy zawód świata
  • 1996 Flamenco i blues
  • 1999 Zerwany film
  • 2001 Dbaj o miłość (kompilacja)
  • 2002 Sumienie
  • 2006 60 urodziny (koncert, DVD/CD)
  • 2006 1982-2002 (boks 13 CD)

Z zespołem Nie-boEdytuj

  • 2007 "Do kogo idziesz" / "Chciałbym być słońcem" (singiel)
  • 2008 "Czarno-Czarny film" (na płycie W hołdzie Tadeuszowi Nalepie)
  • 2009 "Chciałbym być słońcem", "Do kogo idziesz" (na płycie Breakout Festiwal 2007 - Wysłuchaj mojej pieśni Panie)

Jako kompozytor i wykonawcaEdytuj

  • 1988 Nagie skały (Bajm)
  • 1996 Czekając na... (Kasia Kowalska)
  • 1998 Pełna obaw (Kasia Kowalska)
  • 2000 Tytuł płyty (Grejfrut)
  • 2008 Panasewicz (Janusz Panasewicz)